O poveste altfel

Bună
Sunt Cristina, încântată!
Aș mai zice ”Tânără, nemăritată”, dar asta-i altă poveste.

M-am născut la țară, la sânul verde al naturii, din oameni simpli, cu dor de viață și chin de soartă.

Mama și-a trăit anii tineri, așa, cu greul sub braț sprijinit de-o veștedă bucurie.
Tata s-a născut liber și indiferent față de regimul politic. Și-a scăldat copilăria în apele Prutului, iar tinerețea a cărat-o pe drumuri urbane făr’de griji.
S-au întâlnit, probabil, într-un moment de fericire, una care nu a durat mult, pentru că așa e viața…
mama înfruntând-o…
tata savurând-o…

Apărusem și eu din senin, odată, într-o iarnă.
M-am născut plângând, că așa se poartă, să vii pe lume plângând.
Oare să știm cumva de dinainte pe ce lume ajungem?
Probabil.
Ne aruncăm in marea poluată de oameni, de gânduri, de iluzii

Aș povesti cum am început a merge ori ce am gândit prima dată, dar nu-mi amintesc nimic. Știu doar că am dormit mult și nu am mai plâns după aceea pentru că, probabil, mă și obișnuisem cu ideea că trebuie să trăiesc.

M-am trezit când aveam vreo 4  ani sănătoși și mă ascundeam în grădină.
Mama mă căuta ziulica cât îi lungă, iar eu ieșeam la colț de curte să-i spun un naiv și surd ”Și-i?”

La vremea aceea aveam cea mai tîmpită freză care putea exista. De m-ai fi văzut  ai fi zis că sunt un Cristian în toată legea. De fapt, mi-am și dorit, de multe ori, să fiu băiat.

Păream de multe ori un copil lovit de soartă, dar nu cred că am fost vreodată.
Eram fericită să arunc firimituri și să urmăresc adunătura de furnici cărându-le, ori să merg iarna la săniuș doar pentru a găsi boabe roșii de măcieș.

Odată am întâlnit un brutar cu chip de chiflă durdulie, exact ca cele pe care le vindea și am hoinărit cu el doar ca să simt mirosul de pâine fragedă de casă.

Altădată nu voriam la grădiniță pentru că toți strigau, mă intimidau și-mi tot spuneau ”иди сюда”.

În fond , nu am fost un copil rău.
Nu vorbeam prea mult. Găseam liniștea mai interesantă.

Nu s-au schimbat prea multe de atunci.

Leave a Reply

